Temps era temps hi hagué una vaca cega,

jo sóc la vaca de la mala llet!!!

Vaca suïssa a Bestiari  / Joan Oliver "Pere Quart"
Catàleg de lectura pública / Catàleg de les biblioteques de la Diputació de Barcelona

Aquesta setmana fa 25 anys de la mort d'una fera de les lletres catalanes, el mai-prou-valorat Joan Oliver, àlies Pere Quart. La meva admiració ja queda demostrada en el fet que paraules seves presideixen aquest el meu i vostre blog. El que més m'agrada de l'Oliver és la capacitat de fer ús de la poesia en tots els moments i situacions, amb totes les finalitats. És un poeta complet que no es limita a sofrir, lamentar-se, sinó que s'indigna, que riu, que explica...

La vaca suïssa és una vaca indignada, ara que sembla que ho estem tots. Però per fer-se valer utilitza la paraula i, no només això, també la poesia. I li diu al Maragall que de vaca cega, res, que ho veu tot i està empipada. I, posats a fer, m'estimo més enviar al botavant al munyidor, la galleda i el tamboret de fusta que anar brandant llànguidament la cua. Això sí, des del respecte al sistema democràtic i des de la feina de base (poseu-vos a la junta de qualsevol associació i sabreu de què parlo).

Comentaris

  1. jo també t'estimo martona

    i amb la teva capacitat poètica has deixa't anar una cosa que em volta pel cap em volta, em volta... jo també estic indignada però ja no sé amb qui, si amb els indignats, els polítics, els jefes, la vida, els mosssos, l'ampa, mi mateixa...

    artistassa!!!

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog

Ple de colors

La vida que ens hem perdut simplement no existeix

Tres, dos, un...